Selasa, 10 Mei 2011

AKU BUKAN BABI!JANGAN HINA BANGSA AKU!!JANGAN HINA AGAMA AKU!!

Assalamualaikum warga Blog..apa khabar korang semua..disamping sehat walafiat hendaknya...
Hye Blog lamak dah x buka kau ..sorry arr ku sebok sangat sampai x da masa nak buka kau,,hihi


K lah hari berganti hari...bulan berganti bulan..tahun berganti tahun...umur semakin hari semakin meningkat...dan dah naik pangkat..haha..
OK LAH tanpa berlengah masa lagi ingin ku luah kan rasa kesedehan aku pada korang walaupun kesedehan tok adalah sesuatu yang diluar jangkaan..

Ku ada seorang kawan yang lma dah kenal..dari first ku practikal dolok..ku kenal na pun dari hotel ya..Nama Hotel ya adalah Grand Palace Hotel,X jauh tempat aku menginap.Ku juak knl nya 2 tahun dah..Malam semalam jam 12 pagi ku gadoh ngan nya..sebab nya yang dolok cari pasal ngan aku..Aku x ankan marah kalau xda sebab..Sebab berlakunya pergaduhan antara kamek duak adalah disebabkan kecuaian nya sendiri..dah berkali-kali ku padah nya hantar buku libry sebelum aku knk marah oleh lecturer.Ku dah cakap bait-bait..tapi nya main kasar ngan aku...

Nya cakap yang bukan-bukan tentang aku...
Nya anok AGAma aku..
Nya anok bangsa aku...
Nya anok aku..nya anok orang kampung seperti aku
Nya anok ku seperti katak d bawah tempurung
Nya anok aku PENAN ketinggalan zaman
Nya anok aku Islam celup Makan babi!!!!
Nya anok ku miskin sik setaraf ngan nya!!!

Dasar kawan sik mengenang budi...aku cakap bait ko main kasar!!!..ko ingat ko sapa!!...
Ku tauk aku bukan orang kaya seperti kau
Ku tauk ku x sepandai kau!!
Ku tauk ku sik setaraf ngan kau!!!
TAPI kau jangan sewenang-wenangnya anok aku..jangann sewenang-wenangnya hina aku!!!aku tauk dirik aku sendirik!!yang kau nak gago pahal!!!ada ku hina kau!!!ada ku hina agama kau!!!xda kan...ko nank manusia bertopeng kan ikan JOS...

Ok..sik semua orang kaya sempurna...
Sik semua orang kaya bahagia...
Kaya bukan untuk selamanya....
Kaya hanya di dunia jak...Di akhirat lak ko rasa cmney rasa dihina!!...

Ku hanya mampu bersabar...
Selagi nyawa dikandung badan...
Selagi otak masih berfungsi...
Selagi iman aku masih kuat..ku hanya mampu berdoa jak pada Tuhan...

Ku tauk ku sik sesempurna kau!!!
Ko boleh merendah kan aku..tapi suatu hari kelak ko akan rasa apa yang aku rasa...masa itu akan tiba...hari tok kau senang...lak dudi ari kau yang merana...huh!!

Astaghfirullahalazim..YA Allah...aku sangat sakit hati dengan kata2nya Ya Allah..bagaimana harus aku membuang perasaan dendam ini sedangkan aku sangat mahu balas semua perbuatannya..Aku sangat kecewa ya Allah..Aku sangat menyesal berkawan dengan dia Ya Allah...

Ya Allah ..apa yg patutu aku lakukan..bagi lah petunjuk kepadaku.... :-(....


                                                                                                                   >:-(
k lah kawan2..sampai di sini sajalah luahan hatiku..Assalmualaikum..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan