Selasa, 24 April 2012

SUNYI















kepada semua warga blog...

Cerita tentang sunyi,banyak orang yang pernah mengalaminya.Bukan hanya saya tetapi smua orang.Saya akan cerita serba sedikit tentang kehidupan saya kepada korang semua.Walaupun ianya amat private bagi saya tetapi kalau saya meluahkan di sini mungkin akan membuat saya merasa tenang dan sebagainya.

Aku Zoey (bukan nama sebenar) merupakan anak sulong dari keluarga yang berada,ape2 aje yang aku nak semua aku dapat dan ape2 yang aku x nak smua aku dapat jugak.Kadang apa yang aku dapat bukan nya murah2,tetapi mahal2.Aku sangat bersyukur.Kadang kala aku merasakan diriku sangat dimanjakan oleh Papa dan Mama kerana terlalu memberikan apa yang aku nak.Bukan senang mencari duit.Nak dapatkan sesuap nasi pun susah rasanya.Itu pendapat aku sahaja.

06:00 E ...Bangun E....Mama menggerakkan aku supaya aku bangun....E???...Mama cubit nanti ha..bangun cepat sayang anak mama...Aku senyum lalu bingkas bangun..Mamaaaa...kenape bangunkan E E...?"Bukan hari ini E memulakan persekolahan,mama bangunkan lah"...Mamaaa,hari ni kan hari Ahad,mama dah lupe ker??(E E,nama panggilanku di rumah,nma manje..hehe).ye tak ye jugak..maafkan mama ye E...Aku menyambung semula tidurku...Aku terlena lagi dibuai oleh mimpi2 yang indah.

Jam menunjukkan pukul 09:00 a.m aku bangun dengan bingkasnya.Terasa masih ingin tidur tetapi matahari hampir menerbit.Tanpa berlengah lagi,Aku dengan tangkasnya menggapai Tualaku lalu masuk ke dalam bilik mandi.Hampir 1 jam aku mandi.setelah selesainya aku mandi,mama telahpun menyediakan pakaian aku di atas katil ku.Mama sungguh mulia di mata aku.tiada wanita lain yang dapat menggantikan mama.Kedengaran suara Mama memanggil aku untuk bersarapan bersamanya.EEEEEE.....turun nak..."Baik Mama"....


Bersambung....................... XD...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan